onsdag 28 januari 2015

Utanför dörren

När jag sitter inne i vår lägenhet och inte tittar ut genom fönstret så kan det kännas som jag är i Sverige. Men så tar jag en promenad runt "kvarteret" och då är jag i Kenya! Och det är så härligt!

Här bor vi

Porten in som alltid är låst och där finns en vakt hela tiden

Såhär har grannhuset sett ut sen vi flyttade hit- där bor folk och det är nog så gott som klart!

Här handlar jag det mesta av våra grönsaker

Här säljs täcken, kläder....

och leksaker. Sälj och säljs förresten.....jag ser aldrig att någon handlar. Men försäljarna står här dag efter dag....packa upp och packar ner.....


Kött handlar vi dock inte på dessa ställen. Jag förstår faktiskt inte hur man kan äta kött som hänger såhär i värmen flera dagar- blir man inte sjuk?

Vår lilla supermarket där jag handlar torrvaror och mjölk och yogurt.







3 kommentarer:

  1. Vilken fin vardagsbeslrivning i bilder.
    Vill gärna komma ner igen och uppleva din vardag "utanför dörren"!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ser härligt ut, vilken miljö! Härliga färger
    och en sol som skiner! Hade gärna varit där.

    SvaraRadera
  3. Det är bara att komma Ingela och Monica! Gästrummet väntar på er!

    SvaraRadera