söndag 21 augusti 2016

"Jag älskar Dig vänaste land uppå jord"

Efter 869 inlägg under fyra år är det nu dags att avluta min Kenya-blogg!! För nu är de där fyra åren slut.....de där fyra åren som fått betyda så mycket för oss!! Vi kommer alltid känna en saknad av Kenya i våra liv men det får det vara värt! Tänk att ha fått möjligheten att få leva i ett annat land- vi är så tacksamma! "Jag älskar dej vänaste land uppå jord"- jodå nog är Sverige fantastiskt! Men Kenya är också helt fantastiskt!
TACK alla ni som följt bloggen- det har varit riktigt roligt att få höra att ni tyckt det varit kul och intressant!
Vi kommer även i fortsättningen ha mycket kontakt med Veronika och Love school och hoppas kunna åka och hälsa på i början på nästa år!
Vi har fått många vänner som finns kvar i Nairobi och vi har fått vänner som flyttat hem till Sverige- det är med ER vi vill fortsätta "prata Kenya"!! Hoppas vi träffas många gånger framöver!

Vi har sedan en månad tillbaka börjat "vårt nya liv"! Vilket innebär heltidsjobb (hur ska det gå för mej?)- jag på socialtjänsten och Tomas i skolans värld. Vi bor nu i min pappas sommarstuga och här är underbart! Vila för kropp och själ!























1 kommentar:

  1. Tack för att ni delat med er av ert äventyr! Guds välsignelse över det fortsatta äventyret, nu i Sverige! Och tack för senast, vilken härlig bröllopshelg det blev :) Kram Maria Hedblad

    SvaraRadera