torsdag 29 oktober 2015

Allhelgonahelgen

Så närmar sig Allhelgonahelgen....en helg jag tycker om. På lördag skulle jag vilja vara på Tranås kyrkogård och lyssna på Frälsningsarmén och sjunga Härlig är jorden.....och tända ljus för mamma, svägerska och svärföräldrar.....
"Ett minnets ljus. Ett tacksamhetens ljus. Ett saknadens ljus.Ingen vet utom den som tänder ett ljus...och kanske inte hon eller han heller. Ljuset säger något som ord och tankar inte räcker till för. Men det är nog.
Man kan gå över kyrkogården en sån här kväll och uppleva de många fladdrande ljusen som böner-om att Gud ska låta sitt ljus lysa för dem som har gått bort och om ljus i vår egen värld när mörkret faller."

"Du kan gråta varje dag över att hen är borta
Eller du kan le för att hen har levt
Du kan sluta dina ögon och be att hen kommer tillbaks
Eller du kan öppna dina ögon och gråta över att hen lämnade dig
Ditt hjärta kan vara tomt för att du inte kan se hen
Eller det kan vara fullt av den kärlek du kände
Glädjen över att du har känt hen
Du kan vända dig från morgondagen och sörja gårdagen
Eller du kan var lycklig imorgon för att hen var en del av ditt liv igår
Du kan komma ihåg med ledsamhet att hen är borta
Eller du kan ära hens minne och låta det leva vidare
Du kan gråta, stänga din själ, vara tom och vända ryggen mot livet
Eller du kan göra det hen ville- Le,öppna dina ögon, älska och gå vidare!"

Allan , jag hoppas att du sitter på ett fint ställe och håller Anna-Maja i handen där ni är just nu.

Mamma, lilla mamma! Jag hoppas du njuter av blommor och annat fint där du är just nu!

Jag köpte en bukett krysantemum idag- för mej hör det till Allhelgonahelgen! Jag har i många år fått en bukett av mamma och pappa denna helgen och har vi inte träffats så har de skickat pengar så jag köpt buketten själv. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar