torsdag 4 februari 2016

Otora- en eldsjäl!

Idag har jag besökt ett barnhem i Kangemi, ett bostadsområde som gränsar till Kawangware. Det var Otora, en ung kille som startade detta hem för några år sen. Här finns 30-tal barn från 5-14 år. De har en egen skola med ett par lärare. Han saknar en Matron (husmor)! Och gissa vad jag tänkte!? Det kanske skulle kunna vara jag? Nej såklart inte MEN jag skulle nog tycka det var väldigt kul! Får skriva upp det på min "att göra- listan som pensionär"!


En massa sopborstar?? Jodå- de används en gång i månaden då man är ute och städar i omgivningen!

Här sover flickorna- tre i varje säng

Fint kök med en kille som jobbar här helt utan lön


Barnen tillverkar och säljer detta





Inte långt från barnhemmet var det såhär vackert

Och detta ligger alltså bara 30 minuters promenad från oss!

På hemvägen köpte jag ett par nyfriterade samosas- 40 öre styck!

1 kommentar: