söndag 6 september 2015

Nu är det igång!

Många elever som kommer internatet vill besöka barnhem, skolor, kyrkor! Och så vill de laga mat hos Veronika! Av någon anledning är det jag av oss internatvärdar som håller i detta. Fint jobb eller hur? Så nu har jag vid tre tillfällen tagit med mej ungdomar till New life home trust. Verkar som det är mindre volontärer där än tidigare för vi har verkligen behövts! Rätt eller fel att bygga verksamhet på att det ska komma volontärer?! Jag är verkligen kluven till detta- men jag visar eleverna det och sen får de själva ta ställning. Några har dock känt att: "detta vill jag göra regelbundet! Får jag gå hit varje sönda?" Och visst får dom!
I fredags hade jag med mej 15 elever till Love school- vilken succé! Från båda hållen!
Mycket skratt, dans och tjoande på skolgården!







1 kommentar:

  1. Vilken superkvinna du är! Ditt engagemang är jätteviktigt.
    Johnny

    SvaraRadera