onsdag 20 november 2013

En chokladkaka

Gav bort en chokladkaka häromdagen. Fick veta att mamman samlat ihop sina barn och sagt: att jag har en överraskning till er! De delade på chokladkakan och ett paket kex och hon sa att det var nästan som julafton!
Lärarna på skolan fick en present: en tandborste! Och de blev jätteglada!
Idag fick eleverna på Veronikas skola lov  - de fick ett skrivhäfte som present och var så glada över den gåvan.

Vilken värld vi lever i! När en hel familj blir glada över EN chokladkaka att dela på! Eller när ett barn är tacksamt över ett skrivhäfte! Samtidigt som man hör talas om att en annan familj anlitar ett företag för att ha barnkalas- med clown mm mm. Och hur ser svenska barns önskelistor ut inför kommande jul? 
Jag säger det igen: jag har inte gjort ett enda dyft för att få ha det så bra som jag har det!! Och samtidigt som jag kan bli lite tokig över alla frågor man får här så kan jag ju inte vara annat än tacksam över min uppväxt. Eller? Är det kanske något dom har som inte jag har?? Något som är viktigare?
Ikväll var Veronika hos oss. Vi pratade om julen och hon sa att hon och barnen åker hem till hennes hemby ibland, men bara om det finns pengar, annars stannar de här. Det var två år sen hon var där.....Kostnad?
 6 000 shilling tur och retur.....450 kronor.....Jaa ni...........


,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar