tisdag 26 november 2013

Kommentarer på bloggen

Det är verkligen jättetroligt när NI lämnar lite kommentarer på bloggen! För snart ett år sen så skrev jag: Vem läser bloggen? Och jag tror jag frågar igen! För det ÄR verkligen roligt för mej att få veta!
Här kommer några kommentarer jag fått- några för längesen, någon som jag fick idag!

"Jag trillade nyss in på din blogg och har sträckläst dina inlägg och som jag har njutit av läsa dina texterna och se alla vackra bilder från Kenya!  " (Obs! Detta skickade Rania till mej i april! Rania som var en helt obekant läsare och som numer tillsammans med Pelle blivit ett par härliga vänner till oss:)!)

"Din blogg är så underbar att följa, den får mig att minnas Kenyas färger, människorna,blommorna och djurlivet. Men även de mer sorgliga delarna som fattigdom och sjukdom.Tack för att du delar med dig av din tillvaro"

"Jag är fortfarande "stamkund" på er blogg. Det är väldigt roligt att ni delar med er av ert liv i Kenya. Och fortsätt skriv "tiggarbrev", vi som lever i överflöd behöver det!"

FATTAR du vad ni är med om??
vardagslyx för er... gläds med er!

"I Andersson heter jag och jag studerar journalistik på universitetet i Göteborg. Under våren har jag studerat bilden av Kenya i svenska medier. I undersökningen kom det fram att de flesta artiklarna handlade om terrordåd, kidnappningar, och korrupta politiker. Överlag var det en väldigt negativ bild som målades upp av Kenya. Och vi ska inte förminska att det finns väldigt mycket elände. Men jag vill lyfta fram att det händer positiva saker i Afrika också. Och där är ju er och era vänners  verksamhet ett jättebra exempel på det, både på Svenska skolan, men även i andra verksamheter, som arbetet på JIA Courage. Jag vill skapa positiva nyheter helt enkelt. Att allt inte är hemskt utan, det finns hopp också. Så jag sökte på bloggar i Kenya och hittade er fina blogg där."
Jag kan glädja dig med att jag har hittat salt lakrits på Yaya, Chandarana supermarket :-)
Hasse
Hej Marie & Tomas, vi vill gärna komma till er, om ni står för flygresan??
Mvh Mariabloggarn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar