måndag 18 november 2013

Taxiresor

Ibland blir man SÅ irriterad i detta landet. som tex när man ska åka taxi. Häromkvällen var jag och Hanna på sjukhuset och när vi var klara skulle vi ta en taxi hem.Jag: Hur mycket till Amboseli road? Chauffören:
1 500 shilling Jag: det var det dummaste jag hört! Chauffören: ok 1 300 Jag: då ringer jag efter en annan C: ok 1 000 då!
Jag ringer efter Swedken och han kör hem oss. Jag: hur mycket blir det? Chauffören: hur mycket vill du ge? Jag: men hallå, jag frågar vad det blir!!!!Jag vill veta eftersom jag fick ett väldigt högt pris från taxin vid sjukhuset. Chauffören: vad ville han ha då? Jag: det säger jag inte förrän DU säger vad denna resan kostar! Chauffören: 600 shilling.
Ja ni, sånt här blir man trött på!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar